חדשות ומבצעים מבצעים חמים !! צרו קשר לקבלת ייעוץ והצעת מחיר חינם!
חדשות ומבצעים מבצע ללקוחות אשר מבצעים שיפוץ כללי.
חדשות ומבצעים הסדריי תשלום עם ועדי בתים.

בניה ותוספות בנייה – תוספת מרפסת

תוספת מרפסת לבניינים תיעשה בהתאם לבדיקת היתכנות שיבצעו מהנדס ואדריכל. המרפסת נבנית באמצעות פתיחת פתח מדירה קיימת כלומר – שימוש בחלון קיים.
קביעת שטח המרפסת על פי בדיקת היתכנות.

אפשרות לנקודות חשמל ותקשורת במרפסת: טלוויזיה, טלפון, חשמל, מאור ומפסק.
בניית  מעקה בנוי ו/או מעקה אלומיניום או אחר לפי תכנון. 
דלת יציאה דו כנפית הזזה, כולל תריס. 
פרויקט הוספת מרפסת כולל גם ריצוף, טיח,צביעה כללית, ניקוז מים, ואיטום כללי.

 תוספת מרפסת לבתים קיימים

ההכרה במרפסת כאלמנט התורם לאיכות חיי הדיירים ולהשבחת ערכו של הנכס, הביאו לכך שלא מעט בעלי דירות  מבקשים להוסיפה למבנים קיימים.

תוספת זו יכולה להתבצע בשתי שיטות: בשיטת בנייה קונבנציונלית "רטובה", או בשיטת הבנייה הקלה וה"יבשה", שמושתת על קונסטרוקציית פלדה וחיפוי בלוחות טרומיים מסוגים שונים. 

למותר לציין שכל תוספת כזו מחייבת הסכמה של כל דיירי הבניין, אישור וקבלת היתרים מהרשויות, וכמובן תכנון מוקפד תוך התחשבות בהיבטים קונסטרוקטיביים וחזותיים.   

הנטייה הרווחת היא להשתמש בשיטת הבנייה היבשה/קלה. במיוחד כאשר מדובר בסגירה של "חורים" שנוצרים כתוצאה ממבנה הזיגזג של מרפסות הקיימות.

שיטת הבנייה הקלה

יצירת מסגרות פלדה מפרופילי L או I , בהתאמה למבנה המיועד, הבאתן לאתר ועיגונן למבנה. לקונסטרוקציה זו מחברים לוחות טרומיים אותם ניתן להזמין במידות מדייקות ומרכיבים על המסגרות בו במקום. יתרונות השיטה לעומת יציקת הבטון המסורתית (בנייה רטובה), הן בעלויות המופחתות, בניקיון העבודה, בקלות האנרגטית ובעיקר במהירות.

סוגי לוחות המשמשים בבנייה קלה –

– "לוחדים" לוחות בטון עם כבלים דרוכים בתוכם. בעלי סיבולת נשיאה של פי 3-4 מבטון רגיל. עוצמתם בחוזקם.

– פלטות של פח מרוד שעוביו 8 מ"מ, והוא משמש בעיקר במבני תעשייה.  

– לוחות מאסטרקיר – לוחות "פיבר צ'מנט", כלומר שילוב בין בטון וסיבי צלוליז הכבושים בחום רב בתנור. דחיסותם מעניקה להם את עמידותם וחוזקם הרב, הן בתנאי מזג-אויר קשים, והן בנשיאת משקל רב, למרות שהם קלים ביחס ללוחות הבטון המוזכרים לעיל. בנוסף, הם אינם דליקים, עמידים בתנאי רטיבות, וידידותיים לסביבה. אגב, שיבתו של הבטון 

לאופנה הרחיבה את השימוש בלוחות אלה, ומשימוש לריצוף הם הפכו טובים לשמש גם בקירות וחזיתות, וכן במגוון שימושי פנים, ובכלל זה לבניית רהיטים.

 

 

 

מרפסות תלויות

 

 

 

 

תוספת מרפסת בשיטה ה"רטובה"

את השיטה המסורתית של יציקת בטון רטוב בשטח והמתנה עד שיתייבש, ממעיטים לראות בשנים האחרונות, בעיקר בשל היותה ארוכה ו"מסורבלת" יותר מהשיטה היבשה. השיטה הרטובה דורשת הרכבת תבניות, הבאת בטון לאתר והעלאתו לקומות הגבוהות עם צינורות לחץ, כאשר בתוך כך נדרש להתמודד עם הלכלוך שיוצרת ההתזה על חזיתות המבנה. בנייה בשיטה זו כרוכה בכוח אדם גדול יותר, עלויותיה גבוהות יותר, וכך אף זמן הביצוע ארוך יותר. 

במקרים של בניית מרפסות במבנים ישנים שאינם בעלי מרפסת קיימת/מקורית ובמידה וכמות המרפסות היא גדולה, נדרשת התמודדות עם בעיית עומסי משקל המרפסות, אשר לא פעם הינם גבוהים מיכולתו של המבנה לשאת. במקרים אלו חובה להוריד את משקל המרפסות לקרקע באמצעות עמודים, בין אם עמודי בטון או עמודי פלדה, ולדבר זה יש השלכות משלו:

ע"פ חוק תכנון ובנייה ניתן להבליט גזוזטרה עד 40% מקו בניין, קדמי ואחורי. הדבר מגביל את עומק המרפסת ל-2 מ' בלבד, ומקשה אף להציב בה מערכת ישיבה. בעיה זו לעיתים ניתנת לפתרון ע"י הגשה של בקשה לשינוי נקודתי בתקנות נקודתי.

על סמך אותו עיקרון יש מגבלה של 10% חריגה מקו בניין כשמדובר בקווי בניין צדדיים, לא חזית ראשית. מגבלה זו עלולה ליצור מצב בו בבניינים מסוימים יהיו דירות אשר כלל לא יתאפשר להם לבנות מרפסת. גם כאן יש סיכוי לשינוי בשינוי תב"ע נקודתי, תלוי כמובן באם יש משאבים של זמן כסף ואנרגיה להשקיע בכך. 

חדירה של עמודים מטה לשטחי קרקע משפיעה לרוב לרעה על שטחי ציבור, שטחי גינה,איזור חנויות וכיוצא בזאת.האקט משנה את אופיו של החלל בכך שהוא מייצר קירוי והצללה, מצמצם את שטחו, ואף משנה את אופיו האורבאני של המרחב.

 

תליית המרפסת

 038

 

 

מרפסת תלויה לאחר התקנה

 039

 

עיצוב מרפסת

עיצוב המרפסת תלוי, כמובן, בגודלה ובנוף אליו היא פונה. כך, לדוגמה, אם היא פונה לנוף ים מומלץ להתקין בה מעקה שקוף שיחשוף את יופיו, ונוף שאינו מצטיין באטרקטיביות כדאי לחסום באמצעות מעקה בנוי-אטום.  בבתים חדשים המתנאים במרפסות מרווחות השמיים הם כמעט הגבול באשר לניצול השטח. ניתן לשוות להן מראה שייצור המשך טבעי לסלון ולחלקן לאזורי פעילות שונים, דוגמת פינת אוכל, פינת ישיבה/אירוח, פינת בישול, ג'קוזי, ועוד, וכן ליצור בהן פינות שתולות שיעניקו אווירת גן. אך גם את שטחה של מרפסת קטנה ניתן להפוך לפינת חמד נעימה: לרצף אותה, למשל, בשטיח דשא סינטטי, להציב בה כורסאות צבעוניות, לשלב תאורה נעימה או עששיות רומנטיות, ולשאוף מלוא החזה תחושת חוץ- במקרה זה, גודל המרפסת ממש לא קובע.

לקבלת הצעת מחיר המשתלמת ביותר עבורכם!התקשרו עכשיו 052-5547019,04-8731705

 

צור קשר

קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל